Kenangan A1P5(Account), Kmk Slideshow: Mujahidah’s trip to Changloon (near Kangar), Perlis, Malaysia was created by TripAdvisor. See another Kangar slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.

Kenangan 2009

~ Titisan Air Mata Wanita ~

Aku seorang wanita...
dini hari..
aku tetap wanita..
zaman bertukar zaman..
hari demi hari.
Gelaran wanita ini tetap pada diriku..

kadang² aku pasrah kerana aku merasakan
yg wanita ini sangat lemah..tapi..
segalanya sudah tertera di lauh Al-Mahfuz akan
kejadian ku ini..

bila menitis airmata..
ku mendambakan diri hanya pada yg esa..
bila ku inginkan kasih dan sayang..
aku mengharapkan..
ada yg datang..
aku lemah..
kerana ku bergelar wanita..
aku lembut..
kerana itulah sifat ku..
ini lah wanita..

dalam kesepian..
aku terus menunggu..
dalam kegelapan.. aku inginkan penyuluh jalan..
terlena mataku.. tiada yg tau..
terluka hatiku.. siapa yg tau..
menitis air mataku..hanya allah yg tau..

angin bertiup..
wajah ku mengukir sebuah senyuman..
senyuman yg penuh makna..
aku gembira dgn diriku..
kerana ku selalu inginkan..
menjadi wanita yg solehah..

aku yakini..diriku mampu.
untuk menjadi seorang..
wanita yang..solehah..
mujahidah dan..mu'minah...
tapi..aku tetap ragu²..
kerana..aku tidak boleh membimbing..
untuk terus maju..
aku menginginkan.. kasih dan sayang..
dari seorang suami yg soleh..
mungkin ia sukar.. tapi aku sabar..
dunia yg penuh mencabar..
iman dan taqwa.. jangan tergadai..
bila ku meminta..tiada yg dapat memberi
selain yang Maha esa..
bila ku muram durjana.. hanya Quraan..
yg menghiburkan nya..
bila ku dahaga kan kasih.. aku mencarinya..
mungkin aku patut bersabar..
dgn sebuah penantian..
kata orang..penantian adalah..
sebuah penyiksaan..
tapi..bagiku..segalanya..
adalah pengorbanan..

senja itu..
ku termenung..ku lihat..
pada jendela yg terbuka..
aku melihat bayangan yg datang..
lalu ku peluk bayangan itu..tapi..
aku tidak dapat ku rasakannya..
apakah segalanya..
ilusi dan fantasiku..
Ya allah..
aku inginkan dia kembali..

aku tidak mampu..
menahan perasan ini..

kenapa kau menduga..
taqdir ini..kenapa..?
ya allah..
kasihilah hambamu yg lemah ini..
aku hanya seorang wanita...

sunyi sayup..
tiada suara yg terdengar..
kecuali tangisan nakal ku..
aku titiskan airmataku..
dgn sepuas²nya..
kerana titisan airmataku..
adalah yg mebuatku..
merasakan kepuasan.. dari segala yg kutahan..
namun..aku hanya berserah pada yg Esa..
untuk segalanya.. wanita..sabarlah..
kau tau kan.. bahawa tiada sebuah kenikmatan..
kecuali..
menjadi.. seorang wanita yg..
solehah..
tabahlah dan sabarlah..
kerana itulah kunci kejayaan mu...
Allahu akbar...allahu Akbar..
ohh..
hanya sebuah lamunan..
aku sedar dari mimpiku...
azan sudah berkumandang..
tapi aku tetap.. memikirkan..
apa yg berlaku.. biarlah..
ia hanya sekadar mimpi..