Kenangan A1P5(Account), Kmk Slideshow: Mujahidah’s trip to Changloon (near Kangar), Perlis, Malaysia was created by TripAdvisor. See another Kangar slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.

Kenangan 2009

Sekuat-kuat Tentera Allah Adalah Zikir

Suatu hari seseorang bertanya kepada Sayyiduna Ali bin Abi Thalib RA
"Sebutkanlah tentera Allah manakah yang paling kuat ?"

Sayyiduna Ali RA menjawab, "Awalnya aku menyangka bahawa Besi itu adalah tentera Allah yang terkuat, setelah aku ketahui bahawa Api itu dpt mencairkankan Besi,maka Api adalah tentera yang terkuat..

Namun kerana air itu dibawa dan dikandung oleh Awan, aku yakin bahawa Awan adalah tentera Allah yg terkuat..

kemudian kerana Awan itu ditiup oleh Angin, maka Angin adalah tentera Allah yang terkuat...

Lalu aku lihat Gunung-gunung itu tidak dipengaruhi Angin,maka Gunung adalah tentera Allah yang terkuat...

Tetapi Manusia boleh berdiri di ats Gunung bahkan boleh mengukir dan membentuknya,maka Manusia adalah tentera Allah yg terkuat..

Akan tetapi kerana Manusia dikalahkan oleh Tidur,maka Tidur adalah tentera Allah yg terkuat..

Kemudian aku temukan Kesusahan dan Keresahan itu menghilangkan Tidur,maka Kesusahan dan Keresahan adalah tentera Allah yang terkuat..

Kemudian aku temukan hati ini tidak akan tenang kecuali dengan Zikrullah,maka aku yakini bahawa sekuat-kuat tentera Allah adalah Zikrullah...